این کتاب تلاشی برای معرفی روششناسی بصری با رویکردی انتقادی به خوانندگان دارد. در این کتاب نویسنده مواد بصری را واجد اهمیت فرهنگی ویژه و نیز در بردارنده عناصری میداند که در خود روابط قدرتی را نهفته دارند و بر اعمال اجتماعی ما تاثیر گذارند. تاکید نویسنده بر نشان دادن اهمیت مطالعه ایماژهای تصویری و اتخاذ نگرشی انتقادی به آنهاست. در این کتاب تلاش شده است منابع عمده تصویری (مانند نقاشیها، عکسها، فیلمها، سریالهای تلویزیونی و آگهیهای تبلیغاتی) با زبانی گویا و کاربردی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. روشهای مورد بحث در کتاب به همه اشکال ایماژهای بصری مرتبط بوده و میتوان آنها را به صورتی مشابه برای دیگر رسانهها و ژانرها نیز به کار برد. مزیت دیگر کتاب توجه توام به جنبه های نظری و روششناسی به زبانی غیرفنّی به همراه ارجاعات متنوع است.